Van spaghetticode tot extreme programming

Vak Informatica
Locatie Oost-Vlaanderen
Doelgroep ASO,KSO,TSO
Graad 3de graad
Aantal sessies 2

Programmeertalen en -stijlen hebben sinds de opkomst van informatica in de jaren zeventig een hele evolutie doorgemaakt. Tijdens deze workshop gaan we na welke problemen er toen en nu moe(s)ten worden opgelost, en wat we van de vorige generaties geleerd hebben. Dit doen we aan de hand van een eenvoudig computerspelletje, dat we nu eens in seventiesstijl en dan weer met een hoge X-factor aankleden. 

Beoogde doelstelling: Kennismaken met programmeertalen, logisch redeneren en probleemoplossend denken


Praktische informatie

Organisatie: Deze workshop wordt georganiseerd door de Universiteit Gent

Doelgroep:  leerlingen uit de sterk wiskundige richtingen van de 3de graad ASO en TSO (minimum zes uur wiskunde)

Maximum aantal deelnemers: 25 leerlingen

Genre: Technische IT-workshop

Deelnameprijs: gratis

Locatie: Campus Schoonmeersen - Gent

Datum: op aanvraag

Duur: 2 uur (tussen de verschillende onderdelen wordt voldoende pauze voorzien)

 


Schrijf je in voor deze workshop:

Naam school: *
Gemeente school: *
Naam leerkracht: *
Vak + aantal leerlingen: *  
Studierichting en -jaar: *
Type: *
Aantal begeleiders:
Gewenste data & uren:
 
Emailadres: *
Telefoon: *
Bericht:
 
Anti-spam controle *
herhaal deze letters zodat onze server weet dat uw bericht geen spam is
 
(*) verplichte velden